صفحه اصلی »

اشتباهات رانندگی که ماشین‌تان را روانه تعمیرگاه می‌کند

شاید احساس کنید که چندین سال تجربه رانندگی دارید و دیگر محال است که در این کار مرتکب اشتباه شوید؛ با این حال همیشه دستتان روی اهرم دنده فشار می‌آورد و باعث استهلاک بیشتر گیربکس می‌شود. با توجه به اینکه اکثر رانندگان از این دست اشتباهات ناخواسته انجام می‌دهند، تصمیم گرفتیم در این مطلب، مهم ترین اشتباهات رانندگی را بررسی کنیم تا با کنار گذاشتن آنها، دیگر لازم نباشد زودبه‌زود سراغ تعمیرکاران را بگیرید.

 

۷ مورد از اشتباهات رانندگی که باعث خرابی خودرو می‌شوند

در ادامه مطلب به چند مورد از مهم‌ترین عادت‌های اشتباه رانندگی اشاره کرده‌ایم که باعث خرابی زودرس موتور و سایر بخش‌های فنی خودرو می‌شوند.

 

۱- عادت به رانندگی پرشتاب

بسیاری از جوان‌ترها دوست دارند که همیشه با ماشین تخته‌گاز بروند و به قولی مقابل دیگران خودی نشان دهند. جدای از اینکه چنین کاری اصلا مورد توجه دیگران قرار می‌گیرد یا نه، باید به خدمت این دسته از افراد عرض کنیم که رانندگی پرشتاب، به‌ویژه اگر تداوم داشته باشد و بیشتر مواقع روی آن تاکید شود، باعث خواهد شد موتور ماشین خیلی زودتر از آنکه تصور کنید، روی دور خرابی بیفتد و هزینه بسیار زیادتر از حالت عادی به بار آورد.

رانندگی پرشتاب و تخته‌گاز رفتن، خصوصا در دنده‌های نسبتا سنگین موجب می‌شود تا دور موتور همیشه بالا باشد؛ دور موتور بالا هم چیزی به جز فشار روی قطعات اصلی مثل یاتاقان‌ها، میل‌لنگ، شاتون، رینگ و پیستون، سوپاپ‌ها و… نخواهد داشت.

تبلیغات